zondag 18 mei 2014

Bloemen-kaart

Ik ben dol op kaarten die niet vierkant zijn! Het geeft gelijk zo'n ander effect... En dat spreekt mij persoonlijk heel erg aan. 

Nu zijn er van Dutch Doobadoo prachtige shape - art stencils. Een hele mond vol... Maar het is in feite gewoon een stencil in een mooie vorm die je in verschillende groottes kan gebruiken. Zo kan je zelf kiezen hoe groot je de kaart wilt hebben. Of je kan een randje kleiner/groter maken in dezelfde vorm, wel zo makkelijk. Je trekt de juiste maat over op je papier en knipt het uit, makkelijk toch?


Ik ben aan de slag gegaan met de shape art stencil - flower. Mooie vorm hé!?

Het papier is van First Edition - Floral Pavilion. Toch wel één van mijn favoriete blokjes ;-) ( en nu nog in aanbieding!) Deze stempel is van Forever Friends, wat blijven dat een schatjes! Met zo'n groot pak in de handen moet het wel een verjaardagskaart zijn. De stempel is gestempeld met Memento - Rich Cocoa en ingekleurd met Derwents.


Het afdrukje heb ik eerst op ribbelkarton gedaan. En daar van achter heb ik verbandgaas gebruikt. Rond het afdrukje heb ik ook nog een parelsnoer nonchalant geplakt. Over de kaart heb ik eerste drie verschillende kantjes/lintjes verwerkt. Die heb ik schuin opgeplakt met plooitjes erin. Namelijk Vintage Lace van MD, satijnlint van Anita's en kant van Dovecraft


Bij een kaart in de vorm van een bloem hoort natuurlijk ook de nodige bloemen op een kaart ;-) Dus ik heb lekker veel roosjes, cherry blossoms en sweatheart blossom gebruikt. Deze laatste vormen zo fijn!

Bij de bloemen heb ik ook nog een flesjes met pareltjes 'opgehangen' en daar steken twee pins in de vorm van een blaadje aan de bovenkant uit. Ook een prachtige parelkern in het wit mocht niet ontbreken! Links heb ik nog twee paperclips gebruikt.


Bij een verjaardagskaart vond ik de charm van een kurkentrekker goed passen. Een mooi detail op de kaart vind ik dat altijd. En de ontvangen van deze kaart is er ook altijd zo weg van! Terwijl zij geen kaartenmaakster is. De charm heb ik dit keer vastgemaakt met een veiligheidsspeld aan het ribbelkarton. De strik die je aan de onderkant ziet is gemaakt met de silhouette.

Een mooie week toegewenst! Het weer voorspeld veel goeds, dus ik kijk er naar uit. Liefs Lotte

6 opmerkingen:

  1. super lieve en mooie bloemenkaart.

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een schiterend kaartje heel mooi papier en de kleuren prachtig groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad het is een mooie kaartvorm en alles wat er op staat en aan hangt (en dat is heel wat) past geweldig goed bij het geheel!
    groetjes
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie kaart. Forever friends blijven lief, heel mooi ingekleurd.
    Gr Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig gemaakt. De details zijn echt super mooi.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een lieverdje is dit weer. Helemaal top. liefs xxxx

    BeantwoordenVerwijderen