zaterdag 26 april 2014

Rood koper...

Zoals jullie inmiddels al wel van mij gewent zijn, probeer ik op mijn manier toch altijd alles 'passend' bij elkaar te krijgen. Dit keer kwam ik het prachtige bedeltje van een hobbelpaard tegen en wilde daar graag een kaart mee maken. Maar mijn 'radartjes' zijn eerst een hele tijd aan het werk geweest voordat ik er een kaart van kon maken.... HIHI


De stempel van Magnolia zorgde gelijk voor de 'cowgirl sfeer'. Dat vond ik een mooi thema, want wat is een cowgirl zonder paard? HIHI Bij cowgirls denk ik toch in de bruin/rood tinten... En aan 'stoere' elementen... En dan is dit mijn uitwerking geworden:


Tilda is gestempeld met Memento; Rich Cocoa en ingekleurd met  Distress Ink.

Rond het afdrukje heb ik stenen gemaakt met de Mask Art van Dutch Doobadoo - Bricks. Dit heb ik gedaan met embossing poeder van Papermania; Copper. Mijn mask heb ik eerst op het papier 'geplakt' met schilderstape. Vervolgens met Distress Embossing Ink over de mask en papier gegaan. Daarna kon ik de Mask weg halen en embossingpoeder over de bricks strooien. Nadat ik het overtollige eraf had geklopt kon ik met de heat-tool de poeder die op de embossing inkt blijft zitten verhitten waardoor er een mooi laagje ontstond!


Het papier heb ik gecombineerd uit twee pakjes. Namelijk uit het pakje van Wellington en het blokje Curiosity Corner van DoveCraft. Uit dit laatste komen alle leuke labels en klokje die je rechts van de stempel ziet en het boek-papier wat je links ziet. Die heb ik uitgestanst met een Collectable van MD - Tab with Text.

Ik heb nog gebruik gemaakt van de Big Die; Weathered Clock van TH en de Big Die; Gadget Gears. Rechts nog een stansje van MD - Vintage Ornament 3 en de bloem is gemaakt met Doohickeys van Magnolia met een grote bloem; ook van Magnolia.

Natuurlijk mocht het stoere metaal niet ontbreken!!! Ik heb net als de bedel van het hobbelpaardje gekozen voor rood koper. De grote driehoek zie rechts boven. Een stoere sleutel rechts onder met een klein roosje er naast. En boven op het afdrukje de super lieve bloemetjes met een mini pareltje erin.

Als laatste afwerking heb ik nog Kraft Gears van Dutch Doobadoo gebruikt, kant van MD en twine.


Iedereen nog een heel mooie weekeinde toegewenst.
Liefs Lotte


1 opmerking: