woensdag 7 augustus 2013

condoleance kaarten met mini-tutorial

Deze kaarten hebben we liever niet nodig, maar helaas horen die er ook bij. Nu Joy! deze prachtige tekst stempels uitbracht, kreeg ik gelijk een idee.


Ik heb ze gemaakt met een techniek die ik al lang weer was vergeten, maar door mijn lieve team-maatje Lins werd ik er weer aan herinnerd ;-)

Ik heb er een kleine tutorial van gemaakt, dat legt het net wat beter uit!


Ik heb de cutting stencil van Joy! bloem bladeren 6003/0032 eerst in het midden van een papiertje uitgestanst. En juist dit papiertje waar het stansje uitgehaald is ga ik gebruiken! Zo heb ik een sjabloon. Deze stans leent zich hier heel goed voor. Anderen kunnen ook wel, maar je moet er rekening mee houden dat alles wat in het midden zit er ook uit gaat...


Ik heb het voorzichtig met schilderstape vastgeplakt aan mijn oplegvel. En met Distress Ink Walnut Stain heb ik het sjabloon opgevuld met inkt, dit met hulp van mijn blending tool. En zo heb ik dus dat schaduw effect gemaakt.


Vervolgens heb ik het stansje nog eens uit kraft gehaald, randen beïnkt met Distress Ink;  Walnut Stain en deze er iets voor opgeplakt. Met  Memento; Rich Cocoa heb ik de mooie tekst stempels erop gestempeld. Het oplegvel op kraft geplakt en dit weer op mijn kaart. En zo ben ik tot dit resultaat gekomen. 

Ik kreeg gelijk veel belangstelling voor deze kaarten! Mensen gaven te kennen dat dit toch altijd moeilijke kaarten zijn om te vinden en dit wel hele mooie bruikbare teksten zijn. Dus ik zal er nog meer van deze moeten maken, hihi 

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben!
Liefs Lotte

7 opmerkingen:

  1. Hoi Lotte
    Een echte topzwaarst en erg leuk hoe je het zo duidelijk hebt uitgelegd en ga zeker komen op mijn do-lijstje
    Groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi gedaan, inderdaad prachtige teksten en een net en sober geheel, passend bij dergelijke kaarten.

    Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kaarten met een prachtige tekst
    groetjes Janie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel mooi gemaakt! mooi uitgelegd, een leuk idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit vind ik altijd de moeilijkste kaarten om te maken, maar zo moeilijk hoeft het dus niet te zijn!
    Mooie kaarten
    Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi kaartje heb je weer gemaakt....en dank je voor het delen van de techniek
    Liefs anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie kaart. Ik heb het malletje wel niet. Maar wat een goede tip! Ben ik echt blij mee. Komt vast nog wel van pas. Dankjewel.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen